Nava este una dintre puținele drage TSHD cu propulsie diesel-electrică, specializată în extracția de nisip și pietriș în largul mării și debarcarea pe uscat a încărcăturii..

Nava, comandată de către De Hoop Terneuzen BV, este unul dintre cele două drăgi avansate, preluate de șantierele navale Thecla Bodewes în urma insolvenței de anul trecut a firmei Barkmeijer Stroobos BV. Alewijnse a fost desemnată de noua conducere a șantierului naval, în vara anului 2019, să își asume responsabilitatea pentru finalizarea lucrărilor. A presupus proiectarea, construirea, instalarea și comisionarea tablourilor de distribuție, consolelor și sistemelor dedicate de alarmă, monitorizare și control. A inclus proiectarea, ingineria, furnizarea și comisionarea sistemului de automatizare al dragajului, inclusiv vizualizarea, monitorizarea și controlul funcțiilor.

Sistem de dragaj inovator

Barkmeijer a colaborat cu Alewijnse pentru dezvoltarea unui sistem inteligent de monitorizare și control combinat, de distribuție a energiei și dragaj. Pe lângă performanțe ridicate de dragare, capabilitățile sale permit gestionarea, încărcarea și descărcarea navei cu un echipaj de doar 7 sau 8 oameni. Acest sistem inovator este acum pus la dispoziția altor clienți prin intermediul Alewijnse. În alte puncte de la bord, centralele diesel-electrice reduc semnificativ consumul de energie și emisiile.

Grupul Thecla Bodewes și Alewijnse au lucrat împreună cu succes mulți ani, având și proiecte finalizate recent, inclusiv catamaranul german Waddenferry Adler Rüm Hart. Alewijnse a fost contractată din nou pentru acest proiect recent, în baza cunoștințelor și experienței sale extinse în sectorul de dragare, combinate cu relația strânsă pe care o are cu Thecla Bodewes.

„Suntem foarte fericiți că șantierele navale Thecla Bodewes ne-au oferit ocazia să finalizăm această dragă”, a spus Martin Terpstra, director de operațiuni la Alewijnse Marine. „Cea mai mare provocare a fost reluarea proiectului după falimentul Barkmeijer Stroobos. A trebuit să o luăm de la capăt cu un pachet de inginerie nefinalizat și informații incomplete și să lucrăm atât cu o echipă nouă de la șantierul naval, cât și cu un proprietar nou. În ciuda acestei situații, proiectul este acum finalizat datorită cooperării generale excelente și a angajamentului total al tuturor părților implicate.”

Selectasem Alewijnse în timpul petrecut la Barkmeijer Stroobos. Așa că vasul a trecut, cu mine și cu Alewijnse, la șantierele navale Thecla Bodewes. Am lucrat cu Alewijnse la multe proiecte complexe în ultimii 22 de ani, dar performanța în această situație complexă specială după un faliment merită o mare apreciere. Sper să continuăm cooperarea cu noi provocări în viitor.

Jos de Groot, Manager R&D @Thecla Bodewes Shipyards