Vasul complex și sofisticat de aprovizionare și cercetare antarctică (ASRV), cu o lungime de 160 de metri, este noul „spărgător de gheață” din Antarctica al Australiei.

Nava, numită RSV Nuyina, va înlocui vasul de cercetare Aurora Australis, exploatată în numele Diviziei Antarctice Australiene (AAD).

Un proiect complex și amplu

La bordul RSV Nuyina, Alewijnse a fost responsabilă cu proiectarea, livrarea și instalarea întregii instalații electrice a navei. Aceasta a inclus instalația electrică principală, sistemepropulsie și elicea de manevră și sistemul integrat de gestionare a platformei.

Directorul de proiecte tehnice de la Alewijnse, Patrick van Keulen, explică: „Suntem foarte mândri că ne-am asumat răspunderea pentru integrarea întregii instalații electrice de la bordul RSV Nuyina. Complexitatea și amploarea acestui proiect sunt imense. De exemplu, nava trebuie să poată funcționa la temperaturi de până la -30˚C și să poată sparge gheață de până la 1,65 metri grosime. Înseamnă că echipamentele și materialele trebuie să fie extrem de durabile, iar designul liniei principale de propulsie, inclusiv integrarea în rețeaua principală de distribuție electrică, este extrem de complicat. Este o mare oportunitate pentru Alewijnse de a-și demonstra capabilitățile pe care le are la dispoziție pentru a întreprinde cu succes aceste tipuri de proiecte.”

Contribuim la conservarea Antarcticii

„Compania Alewijnse este încântată să joace un rol semnificativ în realizarea acestui proiect unic într-o generație, deoarece astfel de nave nu se construiesc frecvent”, a adăugat Patrick van Keulen. „Suntem foarte mulțumiți și că acest proiect va permite companiei Alewijnse să contribuie la scopul misiunii principale a navei - și anume, conservarea unuia dintre cele mai neatinse și speciale locuri de pe planeta Pământ.”

Alewijnse Marine se apropie de un moment decisiv cu „spărgătorul de gheață” antarctic de generație viitoare al Australiei.

În ianuarie 2018, Alewijnse Marine a executat testul FAT pentru cele două tablouri principale de distribuție de 690 V, ca parte a integrării complete a instalației electrice la bordul navei de aprovizionare și cercetare antarctice (ASRV). Nava propriu-zisă a fost asamblată în docul uscat de la șantierele navale Damen din Galați, România. Nava a fost livrată la sfârșitul lunii aprilie 2020.