Prima dragă de agregate maritime (MAD) 3500 a Grupului Damen Shipyards are un design inovator realizat de Damen și de armatorul britanic CEMEX UK Marine Limited, lider în industria materialelor de construcții.

Prima dragă de agregate maritime (MAD) 3500 a Grupului Damen Shipyards are un design inovator realizat de Damen și de armatorul britanic CEMEX UK Marine Limited, lider în industria materialelor de construcții. Draga MAD 3500, foarte avansată și eficientă, este proiectată pentru extracția de nisip și pietriș de pe fundul mării la adâncimi de până la 55 de metri, în locații dificile, inclusiv Marea Nordului. Alewijnse a fost contractată furnizarea de sisteme la cheie de automatizare a dragării și electrice instalate la bord. Construcția vasului, denumit Cemex Go Innovation, a avut loc la șantierele navale Damen din Galați (DSGa), România.

Obiectul contractului

Gama de lucrări Alewijnse în cadrul proiectului a cuprins ingineria și livrarea pachetului de electrică, inclusiv tablouri și panouri de distribuție, cabluri, instalarea materialelor, o parte importantă a pieselor și sistemelor de echipare electrică. Activitățile suplimentare desfășurate de Alewijnse au inclus lucrări de lăcătușerie, lucrări generale de instalare, inclusiv instalarea sistemelor electrice de comandă pentru echipamentele de dragare, precum și cele de gestionare a operațiunilor generale ale navei.

Implicați din stadiul de proiectare

Decizia Damen de a alege Alewijnse pentru lucrările electrice de pe MAD3500 s-a bazat pe existența facilităților Alewijnse din Galați, România și pe experiența Alewijnse de a susține Grupului de șantiere navale Damen, dovedind aptitudini deosebite în construcția navelor anterioare.

Managerul de proiect Alewijnse, Ionuț Meleșcanu, a explicat, în legătură cu proiectul: „Fiind un concept nou, ne-am bucurat foarte mult că am fost implicați chiar de la început. A fost un proiect provocator, dar am lucrat împreună pentru succesul lui. Am demonstrat încă o dată că experiența și calitatea noastră pot asigura satisfacția clientului și pot contribui la câștigarea mai multor comenzi viitoare pe această gamă de produse.”

MAD 3500

MAD 3500 este o dragă de 103,5 metri, cu o greutate de puțin sub 7.000 de tone și o viteză în stare încărcată de aproximativ 12 noduri. La livrare, va fi cea mai eficientă navă de dragare din flota CEMEX. Prin comparație cu Sand Heron de la CEMEX, de 99 de metri și 6.000 de tone, pe care va fi înlocuita de noua navă, înseamnă creșterea cu 20% a capacității de agregate ce pot fi livrate per călătorie. Vasul va primi calificarea ECO Lloyd's Register, datorită acreditării de mediu, precum și o calificare CAC-3 de recunoaștere a standardului ridicat de confort oferit echipajului.

Experiență în instalații electrice pentru drăgi

Alewijnse are o vastă experiență în instalații electrice noi și modernizări pentru toate tipurile de drăgi. Alewijnse a lucrat și la modernizarea electrică a drăgii aspirante mobile (THSD) Samuel de Champlain, de 117 metri, cu o capacitate de 8500 m³, care este convertită pentru capabilități de dublu combustibil - LNG și MGO. Alewijnse a lucrat la proiectarea, livrarea și comisionarea instalațiilor electrice și de automatizare complete de la bordul a două TSHD-uri noi, concepute pentru extragerea de agregate de nisip și pietriș de pe fundul mării, în parteneriat cu șantierele navale Barkmeijer din Olanda.