Tablourile de distribuție au reușit suplimentarea capacității navei pentru un contract viitor.

Tablouri de distribuție și sisteme modificate

Alewijnse a finalizat cu succes conversia electrică de la bordul navei cu macara de mare tonaj Jumbo Javelin. Pentru această conversie, Alewijnse a proiectat, fabricat și livrat mai multe tablouri de distribuție noi și sisteme modificate pentru gestionarea energiei și monitorizarea alarmelor. Noile tablouri de distribuție vor gestiona energia electrică suplimentară asigurată de șase generatoare provizorii containerizate, pe care Jumbo le-a instalat pentru o capacitate sporită a navei în vederea unui nou proiect de instalație eoliană în larg, în Taiwan.

Capacitate suplimentară și fiabilitate

Cele șase generatoare au fost montate pentru alimentarea elicelor de propulsie de la proră și a echipamentelor în larg în cadrul operațiunilor DP (Dynamic Positioning). Tablourile de distribuție Alewijnse vor gestiona această sursă de energie crescută. „Tablourile noastre de distribuție au făcut posibil ca Jumbo Javelin să aibă o sursă de alimentare complet separată pentru cele două propulsoare de la prora”, spune Ben Bonte, director de servicii la Alewijnse. „În configurația anterioară, nu era suficientă energie disponibilă pentru echipamentele temporare. Configurația actualizată oferă navei Jumbo capacitate suplimentară și fiabilitate pentru a putea prelua noul proiect.”

Flexibilitate viitoare

Alewijnse s-a ocupat de integrarea completă a noilor tablouri de distribuție în sistemele existente de pe Jumbo Javelin. Mai mult, compania a instalat tablourile de distribuție astfel încât să permită sistemelor electrice ale navei să revină la setările anterioare după scoaterea generatoarelor temporare. Acest lucru a fost realizat prin modificări la nivelul sistemelor de comandă PMS și PLC. Dar noile tablouri de distribuție vor rămâne în poziție, oferind Jumbo opțiunea de a crește din nou capacitatea navei în viitor.

Proiectul s-a confruntat cu provocări suplimentare ca urmare a crizei coronavirus. Ben Bonte explică: „Din cauza măsurilor COVID-19, nu ni s-a permis să urcăm pe navă pentru lucrări de instalare și punere în funcțiune. Am rezolvat acest aspect prin externalizarea lucrărilor către personalul local din Singapore, iar noi am coordonat pregătirea și supravegherea lucrărilor de la biroul Alewijnse din Olanda. Datorită cooperării strânse dintre client, alți subcontractanți, partenerii locali și asistenței de la distanță, oferită Alewijnse, am reușit și acum.”

Pentru o viitoare fermă eoliană în largul mării, aveam nevoie de o modernizare a analizei de performanță a instalației noastre DP. Aveam nevoie de energie suplimentară pentru elicile de propulsie de la prora pentru a ridica capabilitatea DP la nivelul necesar. Pentru aceasta am contactat Alewijnse. Ei au făcut toată instalația electrică de pe Jumbo Javelin, când a fost construită, precum și conversia la DP2 în 2005.

 

Alewijnse a venit cu o soluție electrică pentru această modernizare DP pe care o putem folosi și în viitor. Vă puteți imagina că mobilizarea unei nave de construcții offshore în timpul carantinei Covid-19 nu este ușoară, dar am reușit. După modificare, am efectuat o probă DP încheiată cu succes, inclusiv un FMEA. Cu această lucrare, cei de la Alewijnse au demonstrat că sunt flexibili și că se pot ocupa de o lucrare de acest gen folosind forță de muncă locală din Singapore și accesul remote. Felicitări.

Jumbo Javelin

Jumbo Javelin este o navă-macara de mare tonaj, cu poziție dinamică, operată de un contractor Jumbo pentru instalații în largul mării și transport de mare tonaj. Nava de 144 de metri este în curs de mobilizare și va gestiona în curând transportul și instalarea structurilor generatoarelor de turbine eoliene (WTG) la fermele eoliene offshore.

 

Jumbo javelin Alewijnse electrification and automation