Este prima navă LNG bunker de alimentare , special construită în acest scop din Europa

Prima navă LNG de buncheraj, de tip feeder din Europa

Noul LNG bunker BN803 Coralius (99,60 x 17,95 m) este construită de Royal Bodewes pentru Sirius Veder Gas AB, un joint venture deținut de Sirius Shipping și Anthony Veder. Este prima navă LNG de buncheraj, de tip feeder, special construită în acest scop din Europa, iar designul de ultimă generație a dus la nominalizarea ei pentru premiul de vas de generație viitoare (Next Generation Ship Award) din cadrul Nor-Shipping 2015. Nava ultra-modernă Coralius, de 5.800 m³, de foarte mare eficiență, este special concepută pentru transportul de gaz natural lichefiat în zonele în care nu există opțiunea de aprovizionare prin conducte.

Echiparea electrică

Alewijnse a fost contractată de Royal Bodewes pentru partea de inginerie tehnică și instalarea principalelor sisteme electrice la bord. Acestea au inclus sistemul de avertizare, monitorizare și control (AMCS), sistemul de management a energiei (PMS), tabloul de distribuție principal (MSB), tabloul de distribuție pentru situații de urgență (ESB) și instalația TV cu circuit închis (CCTV). Au fost incluse și panourile de distribuție, iluminatul interior și exterior, luminile de navigație, coloanele de semnalizare din sala mașinilor, transformatoarele, convertizoarele de frecvență, unitățile de filtrare a armonicelor, toate cablurile, sistemul de detectare a incendiilor și de alarmă de gaz, electrocasnice, ștergătoare de geamuri, senzori, UPS și baterii, generator pe arbore, motoare de propulsie pentru pupa și prora, plus alte sisteme auxiliare.

Temperaturi extrem de scăzute în Marea Baltică

Sistemele de la bordul noului LNG carrier sunt foarte avansate, iar corpul navei a fost construit conform celor mai înalte standarde ICE class (1A), pentru a-i permite să rămână operațional pe tot parcursul anului, în ciuda temperaturilor extrem de scăzute din Marea Baltică pe timp de iarnă. Sistemul de oprire în situații de urgență (ESD), un sistem de securitate creat special pentru sala LNG, este unic. A fost conceput special pentru oprirea automată a variatelor sisteme critice la depistarea de pierderi de gaz. Mai mult, nava este prevăzută cu motor pe dublu combustibil și boiler pentru apă caldă, motoare auxiliare pe gaze cu putere calorică redusă, un sistem de performanță al combustibilului și sisteme avansate de propulsie pentru manevre de precizie în porturi cu mișcare restricționată.

Proiect UE Plug & Play cu LNG

Nava este inclusă în proiectele UE Plug & Play cu LNG, un proiect regional EFRO, care se concentrează pe dezvoltarea de sisteme tehnice pe LNG, și un proiect-pilot GNL, cu scopul de a promova o rețea paneuropeană de alimentare cu LNG. Coralius va sprijini crearea infrastructurii GNL în zona Skagerrak/Kattegat și în Marea Baltică.

Photo: © Julian Jager

 

Vrei să afli mai multe? Întreabă pe Petrica Craciun

Service