Unul dintre momentele importante ale proiectului a fost livrarea la bord a trei soft startere la bord pentru curentul de pornire al consumatorilor mari, cum ar fi bow-thrusterul si pompele de jet, astfel miscorand efectele asupra retelei electrice.

Conversie electrică

Alewijnse a finalizat cu succes retehnologizarea electrică a TSHD Samuel de Champlain. Vasul a fost transformat din vas cu propulsie diesel-electrică, pe motorină maritimă (MGO), în vas cu propulsie pe dublu combustibil, combinând LNG și MGO. Este prima conversie de acest gen din Europa pe o dragă. Lucrările la bord au început în toamna anului 2018 și au avut loc la Damen Shiprepair Dunkerque (DSDu) din Franța.

Proiectul de conversie a inclus instalarea a două rezervoare de gaz pe puntea cargo și înlocuirea celor trei generatoare diesel existente cu trei generatoare cu alimentare dublă de combustibil. DSDu a contractat Alewijnse Marine, jucător global în sectorul de instalații electrice maritime, cu peste un secol de experiență, pentru proiectarea și montarea instalațiilor electrice la bordul vasului Samuel de Champlain.

Lucrările electrice au inclus modernizarea sistemului de management a puterii (PMS) și a sistemului de alarmă și monitorizare (IAS), înlocuirea sistemului de detectare a incendiilor și apoi cablarea, conectarea și testarea cablurilor pentru noile echipamente. În plus, Alewijnse a furnizat și a instalat iluminat EX în zonele de gaz, o modernizare a sistemului de camere, un nou sistem de detectare a gazelor și demaroare progresive noi pentru pompele cu jet și elicea de manevră de la proră.

Momente importante în proiect

Unul dintre momentele importante ale proiectului a fost livrarea la bord a 3 soft startere la bord pentru a limita curentul de pornire al consumatorilor mari, cum ar fi bow-thrusterul si pompele de jet, astfel micșorând efectele asupra rețelei electrice. Provocarea a fost cu atât mai mare din cauza generatoarelor LNG, care în general se recuperează încet după o creștere a sarcinii de lucru. Specialiștii Alewijnse, cu o bogată experiență în sisteme de acționare, au recomandat utilizarea de soft startere și au testat caracteristicile corecte de reglare printr-o simulare, ceea ce a însemnat un timp necesar mai scurt pentru commissioning.

 

Suntem mândri că am reușit să oferim sprijin clientului nostru folosind cunoștințe bazate pe experiență și să minimalizăm riscurile. Clientul și departamentele Alewijnse de vânzări, inginerie, execuție de proiecte și centrele de expertiză au colaborat bine.

Mitch Opmeer, Project Manager @Alewijnse

Experiența Alewijnse în sisteme de propulsie pe LNG

Cu proiectul pentru Samuel de Champlain, Alewijnse și-a consolidat poziția deja puternică pe piața de instalare pentru sisteme de propulsie pe LNG și dublu combustibil. La începutul anului 2018, compania a furnizat dotări electrice complete pentru prima navă din Europa, nava Bodewes BN803 Coralius, construită special pentru alimentare și transfer de gaz natural lichefiat. Un alt proiect a fost realizarea instalației electrice complete de la bordul navei Living Stone a Grupului DEME, o navă nouă și inovatoare pnetru instalare cabluri, echipat cu propulsie pe dublu combustibil (MGO/LNG), considerat unul dintre cele mai productive și eficiente vase de instalat cabluri din lume. În prezent, Alewijnse lucrează la proiectarea, supravegherea și comisionarea instalației electrice de la bordul unei nave baltice de buncheraj, pe gaz natural lichefiat, care se construiește la șantierul naval Damen Yichang din China.

Lucrăm cu combustibilii viitorului

Samuel de Champlain este o dragă de tip aspirație-refulare (TSHD), de 117 metri, 8500 m³, deținută de GIE Dragages-Ports, cu sediul în Rouen, Franța, și operată de portul Nantes-Saint-Nazaire. Conversia ei face parte dintr-o inițiativă susținută de UE de promovare a propulsiei pe gaz natural lichefiat la vasele cu zonă restrânsă de tranzit care operează de-a lungul coastei atlantice a Europei, susținută cu finanțare din programul „Conectarea Europei” al Comisiei Europene. Obiectivul este de a demonstra fezabilitatea utilizării gazului natural lichefiat drept combustibil pe vasele mai mici și va permite GIE Dragages-Ports să-și îndeplinească misiunea de a optimiza costurile prin reducerea facturilor la combustibil și printr-un necesar mai mic de întreținere a motoarelor, inclusiv emisii reduse de CO2.

Pentru mai multe informații: intrați pe www.samuelng.eu

Samuel de Champlain TSHD Alewijnse LNG reference