Alewijnse a realizat conexiunea electrică cu alimentarea fixă de la mal, marcând începutul fazei de punere în funcție a navei.

Compania Alewijnse este responsabilă de instalația electrică completă de la bordul acestei noi nave pentru De Beers Marine Namibia (Pty) Ltd, lucrând cu grupul de șantiere Damen în șantierul Damen Mangalia, pe litoralul României de la Marea Neagră. Șantierul este emblematic în grupul Damen pentru proiectele cele mai mari și complexe, inclusiv nave mari offshore și structuri offshore.

AMV3 este o navă complexă, iar construcția ei implică parteneri din industria minieră, precum și din sectorul maritim. Nava va fi cea mai avansată de acest tip construită vreodată și al șaptelea membru al flotei De Marine Namibia. Nava AMV3 va fi folosită pentru recuperarea diamantelor în largul coastei Namibiei începând cu anul 2022. Se preconizează că AMV3 va crește producția anuală a armatorului cu 35%, aducând astfel o contribuție suplimentară substanțială la nivelurile de producție de astăzi. Livrarea navei este programată pentru vara anului 2021.

Side view Marineteknikk render

Partener respectat

Christiaan Meijer, Package Manager E&I pentru Damen Shipyards Mangalia, a vorbit despre cooperarea excelentă cu Alewijnse: „Din cauza pandemiei COVID-19, am avut un început dificil în 2020. Nu a fost ușor să eliberăm zonele pentru tragerea cablurilor, având mai multe discipline la bord în acea etapă, toți lucrând din greu pentru a construi nava. Însă echipa Alewijnse a fost întotdeauna conștientă de ceea ce se putea face și ce nu, iar acest lucru mi-a dat multă încredere, deoarece echipa Alewijnse din site a avut întotdeauna o atitudine proactivă.

„În această fază, mi-am dat seama, de asemenea, că compania Alewijnse era mai mult decât un subcontractor, echipa acestui proiect s-a dovedit a fi un partener de bază al proiectului Damen AMV3. Discuțiile sincere despre progres și despre progresul la acest proiect provocator au condus către un început uimitor în 2021. Au fost trași și conectați aproape 400 km de cablu de la începutul anului, dintr-un total de 490 km. Acest lucru a permis celor din echipa Damen să înceapă punerea în funcțiune într-o fază incipientă a proiectului și echipa Alewijnse ne-a ajutat să respectăm astfel termenele strânse de livrare. Parteneriatul dintre Damen și Alewijnse a fost un succes în acest proiect până în prezent și sunt încrezător că, dacă continuăm în același ritm, vom depăși provocările viitoare și vom livra o navă de ultimă generație în cursul acestui an.”

Un proiect amplu și complex

Managerul de proiect Cătălin Androne conduce echipa Alewijnse. „Am gestionat planificarea strânsă a proiectului prin desemnarea de resurse suficiente de coordonare, împreună cu resurse de instalare și efectuare lucrări de lăcătușerie. În prezent avem 90 de colegi care lucrează la acest proiect. Cu toate acestea, maximul a fost atins când lucrau 325 de colegi la acest proiect.

„Departamentele noastre suport au contribuit, de asemenea, la progresul proiectului, înțelegând că programarea și livrarea materialelor sunt esențiale, și totodată urgența de la fața locului. Echipa dedicată de la Alewijnse ne-a ajutat să depășim faptul că construim un proiect pe timp de pandemie, cu numeroase restricții și limitări, într-un nou șantier naval, cu un nou mod de lucru.”

Activitatea interesantă la un prototip de navă

„Munca la un prototip de navă este întotdeauna fascinantă”, conchide Daniel Mihai, coordonatorul principal Alewijnse pe vasul de recuperare a diamantelor. „Avem șansa de a combina cunoștințele și experiența dobândită în proiectele anterioare cu concepte noi și avansate pe care poate nu le-am mai întâlnit înainte. A fi printre primii care au văzut și au lucrat cu aceste concepte ne oferă o satisfacție profesională extraordinară, precum și oportunități importante de învățare.”

Ești pregătit pentru inovație?

Hai să ne conectăm!
Industrial environment
Service